31.03.2017, kello 13.20
Helen Oy sijoittui 30:n joukkoon vastuullisuusmittauksessa
Energiayhtiöiden kärkikaartia
Helen Oy kiilasi 30 vastuullisimman suomalaisen yritysbrändin joukkoon pohjoismaisessa mittauksessa. Energiayhtiöiden asiakkaista yhä suurempi joukko arvostaa vastuullista toimintaa.
Pohjoismainen yritysbrändien vastuullista toimintaa arvioiva Sustainable Brand Index -mittaus on arvioinut Helen Oy:n suomalaisista yritysbrändiestä 28:ksi vastuullisimmaksi. Vuosittain järjestettävä mittaus arvio yritysbrändien vastuullisuutta Suomessa, Ruotsista, Tanskassa ja Norjassa. Jokaista tutkimukseen valittua brändiä arvioi vähintään noin 1000 henkilöä. Suomessa kyselyyn vastasi noin 8000 kuluttajaa.
Verkkokyselynä ja syvähaastatteluina toteutetussa kyselyssä tiedustellaan 16–70-vuotiainen kansalaisten näkemyksiä yritysbrändien toiminnasta. Kysymyksissä kartoitetaan mm. sitä, miten vastuullisesti yritys toimii ympäristöasioissa, miten hyvin yritys kantaa sosiaalisen vastuunsa ja miten hyvin yritys täyttää toiminnalleen asetetut odotukset.
Helen Oy:n sijoitus parani viisi sijaa vuotta aikaisemmin tehtyyn mittaukseen verrattuna. Ympäristövastuullisuus ja sosiaalinen vastuu saivat kyselyssä energiayrityksistä parhaat pisteet. Helen Oy toteutti laajan brändiuudistuksen vuonna 2015, kun Helsingin Energia muuttui Helen Oy:ksi.
Helenin selvitysten mukaan yhä suurempi osa yhtiön asiakkaista arvostaa vastuullista toimintaa. Helen Oy:ssä vastuullisuus on osa kaikkea toimintaa. Se näkyy tuotannon kehittämisessä, tuote- ja palvelukehityksessä, asiakaspalvelussa, myynnissä, markkinoinnissa ja viestinnässä.
Energiayhtiöistä kakkoseksi sijoittui Vattenfall — kaikkien toimialan yritysten joukossa sijalla 40. Fortum oli sijalla 41, Vantaan Energia sijalla 47 ja Turku Energia sijoittui sijalle 59.
Bränditutkimuksen tulokset löytyvät täältä.
Kommentit